Goda relationer
Ledarskap
Är ”quiet quitters” bara oengagerade medarbetare?
Vad är ”quiet quitting”? Det beror på vem du frågar. Vissa menar att det är kollegor som vägrar att arbeta utöver deras arbetsbeskrivning, men detta är lite för förenklat eftersom det bara kommer från en individs perspektiv. Uttrycket antyder en långsam reträtt från sitt jobb, så hur kan vi som ledare vända detta?
Ledarskap
Vilken plats har organisatorisk coachning i er organisation?
De som får coachning på arbetet har visat sig vara mer rustade för att leda andra, inspirera team, motivera andra och visa riktning. Coachning skapar en vinn-vinn-relation för alla på den moderna arbetsplatsen.
Kommunikation
9 tips för effektivare mejlhantering
Mejl upptar en stor del av vår tid, så vi behöver effektiva och smarta sätt att hantera dem. För att spara tid, både för dig själv och den du skickar till, är det viktigt att hålla kommunikationen lättläst och tydlig.
Kommunikation
Varför slutar människor att lyssna när vi pratar med dem?
Hur vill vi att andra ska uppfatta oss och vilket intryck vill vi att de ska få av oss? Så här gör du nästa gång du levererar ditt budskap.
Medarbetarengagemang
Orka fråga hur dina medarbetare mår
Testa att ställa frågan "Hur mår du?" Och ta reda på hur en medarbetare eller kollega verkligen mår. Kanske leder det också till en fördjupad relation.
Kommunikation
Hur du behåller en bra relation även om du säger “nej”
Hör av dig till människor som har bett om, frågat efter eller erbjudit dig något. Att avböja och säga nej är helt okej. Att strunta i att höra av sig är däremot inte okej.
Kommunikation
Skillnaden i ”du” och ”jag” och hemligheten med att få andra att gilla dig
Sätt strålkastarljuset på de människor du möter och låt dem få skina, synas och höras, så kommer de att vilja vara med dig och lyssna på vad du har att säga.
Ledarskap
Fyra saker du kan börja med direkt för att öka engagemanget hos dina medarbetare
Genom dina ord, ditt kroppsspråk och ditt ansiktsuttryck visar du hur viktiga du tycker att dina medarbetare är. Du kan lyfta dem eller sänka dem. Det börjar med dig.
Ledarskap
Om du har fel, medge det genast och med eftertryck
Du kan påverka andras sätt att vara och agera, genom att vara en förebild och ta ansvar för dina egna misstag. Medge dina misstag och du får en känsla av att du har gjort rätt - trots att det har blivit fel.
Ledarskap
Vem är det som får dig att känna dig uppskattad och viktig?
Vill du bli bättre på att skapa goda relationer, engagemang och få dina medarbetare att känna sig värdefulla? Var närvarande, lyssna och fokusera på personen du har framför dig.
Ledarskap
Vad är det som gör att vi gillar andra människor?
Anstränger du dig för att komma ihåg andra personers namn och intressen? Då skapar du lättare starka relationer med andra.
Medarbetarengagemang
Ett effektivt samarbete – en avgörande framgångsfaktor
Effektiva samarbeten och bra laganda är ingenting som uppstår av sig själv. Vad kan du göra redan idag för att börja skapa starkare relationer och bättre samarbeten? Här är tipsen.
Försäljning
Säljer du – eller presenterar du?
Ta reda på kundens behovsinsikt - ställ frågor innan du presenterar produkten. Hur skulle din lösning hjälpa dem personligen – vad blir fördelarna?