Tidshantering

Ledarskap

20 Användbara tips för att ta kontrollen över din tid

Är det bara du som kan göra jobbet? Fundera på om andra skulle dra nytta av den utveckling som delegering skulle ge dem. Här är 20 tips som hjälper dig rensa bort tidstjuvar.

Läs inlägget

Ledarskap

Nio tips om hur du får svart bälte i tidshantering

82% av de som jobbar har inte någon struktur för att hantera tid och arbetsuppgifter. Ofta saknas tekniker för det eller så följer vi devisen ”Jag tar tag i saker allteftersom de kommer in.” Det finns många anledningar till dålig hantering av tiden och vad skulle konsekvenserna bli om vi undvek att göra de vanligaste tidsmissarna?

Läs inlägget

Ledarskap

Ta kommandot över din att göra-lista – så att inte den tar kommandot över ditt samvete

Vi kan inte kontrollera vad vi kommer att behöva hantera imorgon, men kan vi styra över hur vi reagerar på och hanterar oväntade händelser. Här är några enkla strategier som hjälper dig att styra upp din tid och tillgänglighet.

Läs inlägget

Ledarskap

Lägger du verkligen din tid på rätt saker?

Hur mycket av det du skyndar dig att göra är verkligen viktigt att du gör, och hur mycket av det du inte har gjort, är faktiskt är viktigt att göra?

Läs inlägget

Ledarskap

Är du på stranden men har dina tankar kvar på kontoret?

Undersökningar visar att personer som tar ledigt har lägre stressnivåer, löper mindre risk att bli sjuka och är mer produktiva.

Läs inlägget

Ledarskap

Är tidshantering en myt?

Hur organiserad du än är, är det alltid 24 timmar på ett dygn. Tiden ändrar sig inte och kommer aldrig att göra det. Det enda du faktiskt kan förändra är dig själv och det du gör med din tid.

Läs inlägget

Ledarskap

Hur väl använder du dina 1440 minuter du får varje morgon?

Tänk dig en dag på jobbet, eller hemma, när du inte har tidsbrist. Hur skulle det kännas? Hur skulle den dagen se ut? Och hur kommer du dit?

Läs inlägget