Få fler affärer med goda relationer
Det här får du med dig från vårt häfte
Kunderna vill veta vad du kan göra för dem, lösa deras problem eller hjälpa dem dra fördel av nya möjligheter. För att kunna ge värde, måste du först förstå vad det är kunden verkligen vill. Ställ frågor och lyssna aktivt i varje kontakt med dina kunder. När du har en djupare förståelse för deras önskemål, presentera lösningar och fråga efter möjligheten att bygga en affärsrelation.
Insikter du får
Du får en 5-stegsprocess som hjälper dig att skapa professionella personliga relationer. Skapa värde med en presentation om fakta, fördelar och produktlösningar genom att berätta en story som är relevant för din kund. Du lär dig att fråga efter affären på ett naturligt sätt, genom att ge kunden en känsla av att du stärker en redan etablerad professionell relation.Varför dessa insikter är viktiga
Faktum är att det inte finns så många unika produkter eller service på marknaden längre och med internets hjälp hittar kunderna enkelt de få unika produkterna. Det du har att erbjuda är dig själv. Du är viktig och genom att bygga starka relationer med dina kunder kan du sticka ut genom bruset ta din försäljning till nya nivåer.Hur du kan använda dina insikter
När du fokuserar på att bygga relationer med dina kunder skapar du win-win-situationer. Kunden vinner genom att få en lösning som tillgodoser just deras behov. Du vinner genom att avsluta försäljningen på ett sätt som ger kunden rätt lösning, vilket skapar möjligheter för referenser och återkommande kunder.Boka möte
Kontakta oss för ett coachande samtal om utvecklingsmöjligheter för ert företag. Det går också bra att mejla oss på info@dalecarnegie.se.