Feedback
Medarbetarengagemang
Så här undviker vi ”quiet firing”
Meningsfull feedback är inte ett hinder för prestationer – det är en katalysator för tillväxt. Utan återkoppling kan det vara svårt att förstå sin roll och sitt syfte inom organisationen och medarbetare känner sig distanserade. ”Quiet firing” är när en organisation försummar att engagera och stödja sina medarbetare, och de själva väljer att lämna sitt arbete till slut.
Ledarskap
Har du huvudet i sanden?
Hitta balansen mellan att vara empatisk utan att uppfattas som tillgjord och att vara professionell utan att ses som likgiltig. 57 procent av cheferna i en undersökning hade vid minst ett tillfälle undvikit att ta tag i en konflikt – fastän de borde. Här får du en praktisk guide för jobbiga samtal.
Ledarskap
Dags att genomföra det årliga medarbetarsamtalet?
Det är viktigt att du har koll på dina medarbetares arbetsuppgifter, ansvarsområden och hur det har gått under året. Det här samtalet är också ett ypperligt tillfälle att förbättra relationen med dina medarbetare.
Ledarskap
Konsten att ge dina medarbetare ärlig och regelbunden feedback
Målet med feedback är att öka möjligheterna att nå uppsatta mål och feedback är en viktig del för att kunna få de resultat som behövs för att lyckas i arbetet. Det får du främst genom att ge genuin feedback som är uppmuntrande eller konstruktiv.